
Ulkomainonnan digitalisaatio on arkipäivää
AR: Mainospinta joka toimii porttina lisättyyn todellisuuteen.
Arvion mukaan yli 67% kaikista maailman kuluttajista ovat käyttäneet bottia asiakaspalvelussa kuluneena vuonna, ja noin 85% kaikesta asiakaspalvelusta käydään tekoälyn voimalla 2020 mennessä.
40% kuluttajista ei välitä auttaako botti vai ihminen heitä, kunhan he saavat haluamansa avun. Botit voivat leikata asiakaspalvelun kustannuksia 30% sekä rutiinikysymysten vastausaikoja jopa 80%.
Bottien tarkoitus on löytää käyttäjälle nopein reitti haluttuun tietoon, siksi suosio onkin kasvanut räjähdysmäisesti.
Botit
Kampanjan aikana kerättyjä vastauksia sekä yhteystietoja voi tarkastella reaaliajassa Google Sheetsissä.
Ideko etsi promootiotyöntekijöitä Laulava Ovipumpun värväysbotilla ja sai 89 yhteydenottoa ensimmäisenä päivänä. 2 viikon kampanja poiki 243 työhakemusta tai yhteydenottoa.
Lisätty todellisuus
Laulava Ovipumppu toteutti Leipomo Rostenin ja alan ensimmäisen AR-liikennekampanjan Helsingin busseissa. Istuinselkien tarrat toimivat porttina toiseen ulottuvuuteen, jossa asiakkaan tuotteita sataa taivaalta.
Kilpailijat pystyivät seurata pisteitään reaaliajassa tulostaululta, ja eniten pisteitä saaneiden kesken arvottiin palkinto.
Kahden viikon kampanjan aikana AR-appi ladattiin 9450 kertaa, avattiin 22 600 kertaa ja yksittäisiä pelejä pelattiin huimat 82 000.