Joukkoliikennemainonta koronakevään jälkeen – toimitusjohtajan tervehdys

📅 23.07.2020

Viranomaisten määräämät rajoitukset ihmisten liikkumisesta maaliskuun puolivälissä veivät ison osan yleisöstä ja mainostajista pois julkisista liikennevälineistä. Rajoitusten perustelut on yleisesti ottaen hyväksytty, ja olemme kuluttajina ymmärrettävästi noudattaneet annettuja suosituksia. Myynnin menetys monilla toimialoilla on ollut erittäin valitettavaa, mutta terveys ja terveydenhuollon resurssit ensin. Toivottavasti olette kukin tahoillanne pysyneet terveenä ja voimissanne.

Parin kuukauden pysähdyksen ja hämmennyksen jälkeen arjen ympäristöissä näkyy elpymisen merkkejä: pandemiarajoituksia on purettu ja puretaan, konkurssiaalto ei ehkä iskekään pelätyssä laajuudessa, Juhannus vietettiin ennätyssäässä, ja kaupunkielämä on vähitellen vilkastumassa. Mahtavia uutisia! Kaikkein pahin ei aina sittenkään tapahdu.

Moni liikennöitsijä ajaa tällä hetkellä supistettua kesäliikennettä, bussit siis kulkevat edelleen. Kadut ovat kuitenkin vilkastumassa, kesäkauden loma- tai työmoodi liikuttaa ihmisiä kaupungeissa. Monille mainostajille elpyminen on varmasti myös kaivattu piristys: joukkoliikennemainonnan vahvuudet, kuten alueellinen peitto ja toistojen määrä, ovat edelleen tehokas keino kaupunkilaisten tavoittamiseen ja aktivoimiseen.

Kaikille meidän asiakkaillemme, kumppaneille ja Laulava Ovipumpun jengille: suurin kiitos, kun olette jaksaneet yhteistä matkaa kevään läpi. Rentouttavaa kesää, lomien jälkeen täyttä höyryä eteenpäin

Marcus Öhrling
Toimitusjohtaja