Lisätyn todellisuuden pelikampanja toi iloa tuhansille matkustajille - laulavaovipumppu - laulavaovipumppu

Lisätyn todellisuuden pelikampanja toi iloa tuhansille matkustajille

Perheyritys Leipomo Rosten Oy halusi erottua joukosta markkinoidessaan uusia siemenlastujaan ja tekikin jotain mitä kukaan muu ei ole Suomessa ennen tehnyt.

KukaVeera Meltovaara

YritysLeipomo Rosten Oy

TuotteetSiemen RapEat siemenlastut

Kesto3 viikkoa

Pinnat7500 aktiivi-istuinselustaa, 250 bussia

ReititPääkaupunkiseutu

Tutustu asiakkaaseen

Kun vuonna 2018 lanseerataan tuotetta elintarvikemarkkinoille, pitää muistaa kaksi asiaa: kilpailijoita on vähintään tusina jokaisessa ilmansuunnassa ja niin on myös teknologioitakin.

Perheyritys Leipomo Rosten Oy halusi erottua joukosta markkinoidessaan uusia siemenlastujaan ja tekikin jotain mitä kukaan muu ei ole Suomessa ennen tehnyt. Istuinselustoissa muutoin niin perinteiset tarrat kätkivät sisäänsä jotain jännää ja koukuttavaa – nimittäin portin lisätyn todellisuuden pelimaailmaan. Kun bussimatkustaja tähtää istuinselän tarraa puhelimellaan, ilmestyy ruudulle yhtäkkiä interaktiivisia elementtejä. Nappia painamalla ruudulle aukeaa uusi näkymä ja pian jo naputteletkin ruutua yrittäen osua mahdollisimman moneen siemenlastupussiin saadaksesi enemmän pisteitä kuin muut.

Suomen ensimmäisen AR-bussikampanjan luvut ovat kaunista luettavaa

Pelaaminen tapahtui Aava AR-sovelluksella, joka nousi kampanjan aikana Google Play Storessa alueellisessa viihdekategoriassa sijalle 4., jättäen taakseen mm. C More -sovelluksen. Myös iTunesin yleisessä viihdekategoriassa sovellus sijoittui korkealle.

Sovelluksen latausmäärät kasvoivat räjähdysmäisesti. Yli 40% AR-sovelluksen latauksista tehtiin kahden ensimmäisen vuorokauden aikana. Noin 70% latauksista tehtiin Android-laitteilla ja kampanjan aikana latauksia tehtiin yhteensä 9450 kappaletta. Sovellus käynnistettiin yhteensä 22 600 kertaa. Yksittäisiä pelikertoja kertyi yhteensä 81 648. “Kampanjan huomioarvo oli erinomainen ja ennen kaikkea erilainen”, kuittaa Rostenin markkinointipäällikkö Veera Meltovaara.

Palaa referensseihin

Jaa sivu:

FacebookTwitter