BONAVAN LEPÄÄVÄ TYTTÖ HURMASI

Bonavan tunnettuuskampanja Tampereella lepäsi lepäävän tytön harteilla.

Kuka: Markkinointipäällikkö Maiju Koivunen-Vinkvist
Yritys: Bonava Suomi Oy
Motto: Mieti aina kenelle viestit ja mitä viestilläsi tavoittelet.
Tuotteet: Bonava-brändi
Kesto: 4 viikkoa
Pinnat: 10 kokoperää
Reitit: Tampereen kaupunkiseutu, TKL:n linjareitit

BONAVAN LEPÄÄVÄ TYTTÖ HURMASI

Bonavan tunnettuuskampanja Tampereella lepäsi lepäävän tytön harteilla.

Kuka: Markkinointipäällikkö Maiju Koivunen-Vinkvist
Yritys: Bonava Suomi Oy
Motto: Mieti aina kenelle viestit ja mitä viestilläsi tavoittelet.
Tuotteet: Bonava-brändi
Kesto: 4 viikkoa
Pinnat: 10 kokoperää
Reitit: Tampereen kaupunkiseutu, TKL:n linjareitit

Mainoksen kuvassa muuttolaatikoiden keskellä lepää tyttö. Kuva löytyi valmiina brändikuvana, eikä kampanjaa varten tarvinnut ottaa uusia valokuvia. – Samaa brändikuvaa käytettiin muuallakin ja se istuu kivasti Bonavan teemaan, kertoo Bonavan markkinointipäällikkö Maiju Koivunen-Vinkvist.

YKSI KAMPANJA, YKSI TAVOITE

Brändin näkyvyys oli selkeä päätavoite kampanjalle. Bonava on toiminut markkinoilla puolitoista vuotta, mikä on brändille vielä varsin lyhyt ajanjakso. Bussimainonta valikoitui imagomainonnan välineeksi, koska se täydensi hyvin kohdemainontaa lehdissä ja digissä. Bussin perässä ollut mainos erottui värimaailmaltaan hyvin. – Saimme spontaania palautetta ja irtokommentteja mainoksen näkyvyydestä, kertaa Koivunen-Vinkvist. – Imagomainonnan mittaaminen onkin kovin hankalaa, joten palaute oli mukava kuulla ja ”Ootte aika hyvin näkyneet Tampereella” –lauseet olivat mannaa mainostajan korville. – Ja ihan huippua olisi, jos näkyvyys toisi nettisivuille kävijöitä ja kiinnostuneita asiakkaita.

REITTI BRÄNDIN PALVELUKSESSA

Kampanjasuunnittelussa hyödynnettiin bussien reittejä siten, että vaikka bussireitit vaihtelivat, pyrittiin näkymään niillä seuduilla, mihin kohteita on tulossa ja poissulkemaan ne alueet, mihin ei ole rakenteilla uusia kohteita.

EIKÖ TÄSSÄ VIELÄ KAIKKI?

– Ei mahdotonta, vastaa pilke silmäkulmassa Koivunen-Vinkvist, kun kysytään kampanjan jatkosta. – Oltiin kyllä tyytyväisiä; Laulavassa Ovipumpussa kaikki sujui aikataulussa, teippaukset olivat laadukkaita ja kaikki kävi helposti. Tuotantokin oli kohtuuhintaista.